رسولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

ازدواج نظامیان با اتباع بیگانه در قانون چگونه تعریف می‌شود؟

یک حقوقدان گفت: طبق ماده ۲۳ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، ازدواج با اتباع بیگانه برای نظامیان طبق شرایطی «لغو دستور» محسوب و برای آن مجازات تعیین شده است.

قانون در مورد ازدواج نظامیان با اتباع بیگانه چه می‌گوید؟محمد رسولی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با ازدواج نظامیان با اتباع بیگانه، گفت: با توجه به اینکه شغل نظامی دارای شرایط و حساسیت خاصی است، با محدودیت‌هایی نیز مواجه است؛لذا مقررات خاصی برای ازدواج نظامیان با اتباع بیگانه وضع شده است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲۳ قانون مجازات، جرایم نیروهای مسلح، ازدواج با اتباع بیگانه برای نظامیان طبق شرایطی «لغو دستور» محسوب و برای آن مجازات تعیین شده است. 

این حقوقدان تصریح کرد: تبصره ۲ ماده مذکور، لغو دستور به صورت مخالفت با مقررات مربوط به منع ازدواج با اتباع بیگانه یا اتباع بیگانه‌ای که به سبب ازدواج تبعه ایران محسوب می‌شوند را مورد حکم قرار داده است. 

رسولی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای چنین اقدامی، مجازات حبس از ۶ ماه تا ۳ سال، اخراج از خدمت و استرداد هزینه‌های تحصیلی در صورت عدم انجام تعهد مقرر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی امامی
۱۹:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
باسلام، جناب وکیل عزیز استدعا دارد که مطالعات خود را به روز نماید، اولا رکن قانونی جرم انگاری منع ازدواج نظامیان با اتباع بیگانه در تبصره ماده ۳۸قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح مصوب سال ۱۳۸۲ جرم انگاری شده است، در ثانی در آیین نامه انضباطی نیروهای مسلح نیز به این مهم اشاره شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام من خواهر نظامی هستم آیا ازدواج من با یک افغان برا برادرم مشکل ساز میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
یا زهرا
۰۶:۲۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام بنده هم دورگه هستم مادرم ایرانی پدرم تبعه افغانستان خودمم شناسنامه ایران رو دارم و ایرانی محسوب میشم ایا میتونم با یک نظامی ازدواج کنم
خواهش میکنم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۴۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
سلام خسته نباشین
من یه دختر دو رگه ام ینی مادرم ایرانی هستن و پدرم مهاجر و تابعیت کشورمو ترک کردم و الان تابعیت ایرانو دارم ینی شناسنامه دارم
این ممنوعیت ازدواج نظامیان با اتباع شامل حال منم میشه؟؟
ممنونم اگه پاسخ بدین
آخرین اخبار